Den endelige aftale omkring den fremtidige affaldssortering i rækkehusene er nu faldet på plads. Rækkehusene få erstattet den nuværende container ude foran det enkelte rækkehus med en ny, som er opdelt i to sektioner til hhv. madaffald og restaffald. Beboerne kan vælge at beholde de eksisterende containere og eksempelvis bruge dem til haveaffald og alternativt kan de stilles ud til storskrald.

Der vil blive to opsamlingssteder til alt andet affald (såsom jern, plastic, glas og papir). De to opsamlingssteder etableres i forlængelse af de allerede eksisterende opsamlingssteder for hhv. glas og papir.

Ordningen forventes at træde i kraft den 29. januar.  Selskabet Joca begynder at etablere de nye kuber i uge 2 to og de nye individuelle containerne ude foran rækkehusene leveres i uge 3 sammen med detaljeret informationsmateriale samt biospande og bioposer. De nye containere må dog først tages i brug fra den 29. januar.

Etableringsomkostningerne tages af Grundejerforeningens kasse og der vil ikke komme nogen yderlige ekstraopkrævning til beboerne.